Wtryskiwacz to kluczowy system, niezbędny w każdym silniku wysokoprężnym. Odpowiada za to, by do komory spalania trafiała odpowiednia dawka benzyny. Ogólnie więc można przyjąć, że wtryskiwacz odpowiada za to, by samochód był w stanie się poruszać. Niesprawny układ wtryskowy objawia się wieloma niepokojącymi usterkami, które nie ujdą uwadze kierowcy.
Jak dbać o działanie wtryskiwaczy?
Silnik zaczyna pracować nierówno, przyjmując skrajnie wysokie lub niskie obroty. Niekiedy nie jest w stanie w ogóle odpalić. Gdy wtryskiwacz jest uszkodzony, komputer pokładowy naszego silnika zaczyna się mylić. Nieprawidłowo określa dawki paliwa, które mają trafić do komory spalania. Ponadto przyczynia się do niepotrzebnego zużycia coraz większych ilości oleju. Co gorsza, jeden niesprawny wtrysk z biegiem czasu spowoduje problemy również w pozostałych. Dlatego niezbędna jest jak najszybsza interwencja mechanika. Problemu uszkodzonego wtryskiwacza możemy się pozbyć kupując nowy, używany lub regenerując ten, który posiadamy. Dlaczego warto zdecydować się na ten trzeci wariant? Uszkodzony wtryskiwacz nie musi wcale oznaczać konieczności kupna nowego. Naprawa to przede wszystkim dużo tańsza opcja. Może przedłużyć żywotność wtryskiwacza o kilka lub kilkanaście lat. Regenerując go, zyskujesz dodatkowy czas na zakup nowego w przyszłości, gdy okaże się to już absolutnie konieczne. Nie ma sensu przeznaczać dwukrotnie większej sumy na nowy układ wtryskowy, jeśli obecnie posiadany ma jeszcze szansę nam posłużyć.
Jak wygląda regeneracja wtrysków? Profesjonalni fachowcy z tej dziedziny oferują naprawę urządzeń różnych producentów. Serwis wtryskiwaczy Bosch lub innej firmy poddaje je testom na specjalnym stole probierczym. Dzięki temu możliwa jest precyzyjna diagnoza, która wykaże, gdzie konkretnie tkwi problem. Następnie serwisanci rozbierają sprzęt na czynniki pierwsze i myją każdy element w myjce ultradźwiękowej. W ten sposób można dokładnie wyczyścić wszelkie trudno dostępne miejsca, takie jak otwory ubrudzone resztkami paliwa. Po umyciu można przystąpić do wymiany poszczególnych elementów. Montaż nowych podzespołów powinien przebiegać przy pomocy specjalistycznych urządzeń pomiarowych, które stosuje się, by nie rozregulować systemu.
Serwisanci, przed umieszczeniem odświeżonego wtryskiwacza w silniku, wymieniają również uszczelniacze, czyli podkładki, które dociskają obudowę do głowicy. Z czasem zaczynają się one luzować, więc również należy o nich pamiętać. Regeneracja wtryskiwaczy to ekonomiczne i skuteczne rozwiązanie, które zapewni ich sprawność na kilka kolejnych lat. Dopóki nie musimy inwestować w nowy układ, skorzystajmy z tego, co oferują serwisy.