Zazwyczaj motocykl kojarzy się nam z szybką i niebezpieczną jazdą. Jednak nie wszystkim zależy na zastrzyku adrenaliny, jaki daje brawurowa prędkość właśnie. Dla wielu entuzjastów tych pojazdów to po prostu hobby, któremu nierzadko w pełni się poświęcają.
Efekty profesjonalnego lakierowania baków motocykli?
Nie chodzi bowiem o samo posiadanie motocykla, którym można się chwalić przyjaciołom. To styl życia, który wymaga, czasu, zaangażowania i pracy. To zarówno świetny sposób na odprężenie, jak również poznanie nowych ludzi w czasie zlotów. Jednak, aby cieszyć się jazdą, należy wyposażyć się w specjalny kombinezon (włącznie z butami) z wbudowanymi wewnątrz metalowymi ochraniaczami. Dostępna na rynku różnorodność kolorów i wzorów pozwala na skompletowanie stroju, który odzwierciedli temperament i upodobania właściciela. Ponadto niepowtarzalnego charakteru doda również tuning poszczególnych części dwukołowca. Zabieg ten dotyczy przede wszystkim piaskowania i chromowania, które przywracają estetyczny wygląd i zabezpieczają przed czynnikami zewnętrznymi. Następnie na zlecenie klienta wymienia się takie elementy, jak kierownicę, siedzenia, bagażnik, zbiornik na paliwo, a także klamki, sprzęgła oraz hamulce. Wszystko oczywiście wykonane fachowo oraz przy zachowaniu funkcjonalności pojazdu. Warto dodać, że zmianie podlegać może także dźwięk poprzez zastosowanie dopasowanej końcówki wydechu czy filtra.
Możliwymi zabiegami jest jeszcze lakierowanie baków motocykli. To wieloetapowy proces, który wymaga cierpliwości i dokładności. Najważniejsze jest przygotowanie powierzchni, co wiąże się często z koniecznością zeszlifowania starego lakieru. Co więcej, niezwykle ważna jest czystość otoczenia. Nie można pozwolić na najmniejsze zanieczyszczenie żadnego elementu. Miejsca nielakierowane wymagają osłonięcia. Przed przystąpieniem do lakierowania należy wszystko dokładnie odtłuścić. Kolejnym etapem jest użycie gruntu akrylowego w sprayu (nałożyć odpowiednią warstwę). Po tym przystępuje się do nakładania warstwy lakieru. Przy czym trzeba dobrze zastanowić się nad wyborem koloru. Różne odcienie determinują bowiem ilość koniecznych warstw dla uzyskania pożądanego efektu. Dobrze jest kierować się wskazaniami producenta. Po wyschnięciu lakieru wszystko należy przetrzeć ściereczką antystatyczną. Finalnym wykończeniem pracy będzie lakier bezbarwny. Ciekawym pomysłem jest dodanie do niego np. czystego srebra, co daje oryginalny efekt błyszczenia w słońcu.
We wszelkiej modyfikacji chodzi głównie o jak najlepsze dopasowanie motocykla do właściciela. O stworzenie wymarzonego pojazdu, który nie tylko doprowadzi wszędzie, ale też będzie jedyny w swoim rodzaju – bezpieczny i niepowtarzalny zarazem.